
Klantenservice
Wij staan voor je klaar!
✓ Maandag t/m vrijdag van 08:30 – 17.00 uur
Bij Barry Emons weten we hoe essentieel bereikbaarheid is. Daarom staat ons enthousiaste klantenserviceteam voor je klaar via telefoon en e-mail. We beantwoorden graag al je vragen en werken samen om de beste oplossing te vinden.
Bij Barry Emons verhuren we hoogwaardige aangepaste bedden en ligelementen voor zowel korte als lange periodes. Of het nu gaat om vakanties, tijdelijke opvang of een verhuizing, wij bieden veilige slaapmogelijkheden. Bij verhuur zijn onderhoud en service inbegrepen. Bekijk ons uitgebreide verhuurassortiment.
Zichtmogelijkheden
Een aantal producten uit het assortiment van Barry Emons is ook op zicht te verkrijgen. Zichtaanvragen verlopen uitsluitend via onze adviseurs en kunnen telefonisch via +31 (0)486 45 26 26 worden aangevraagd.
Bekijk hier de zichtvoorwaarden voor bedden en voor overige artikelen.
De service- en onderhoudsafdeling van Barry Emons is er voor jou. Door de juiste onderhoud aan producten is een langere levensduur gewaarborgd. Daarom bieden we onderhoudscontracten en keuringen aan voor diverse producten. Meer informatie >
Bekijk onze catalogus en Veilig slapen en liggen brochure eenvoudig online.
Heb jij inspiratie nodig? Of blader je liever door een papieren catalogus? Vraag hem hier aan!
Wil je een kijkje komen nemen in onze showroom? Je bent van harte welkom!
Onze showroom kun je alleen op afspraak bezoeken. Bezoek is mogelijk tussen 9.00 en 17.00 uur. Bel voor een afspraak naar +31 (0)486 45 26 26, mail naar info@barryemons.nl of vul het contactformulier in. Ervaar onze volwaardige snoezelruimte in de showroom en ons snoezelassortiment en veilige bedden.
Adres: Hoefslag 11, 5411 LS Zeeland (NL)
Onze actuele openingstijden zijn maandag t/m vrijdag van 08.30 – 17.00 uur.
Barry Emons Aangepast Spelmateriaal B.V.
Hoefslag 11
5411 LS Zeeland (N.Br.)
+31 (0)486 45 26 26
info@barryemons.nl
www.barryemons.nl
Barry Emons Belgium
Boomsesteenweg 690
2610 Wilrijk
België
+32 (0)477 59 84 92
info@barryemons.be
www.barryemons.be
Bestellen via barryemons.nl is heel eenvoudig en in 5 stappen klaar:
- Maak je keuze uit het ruime assortiment
- Plaats de gewenste artikelen in je winkelwagen
- Klik op afrekenen
- Vul je je NAW-gegevens in en klik op ‘Doorgaan met bestellen’
- Selecteer de betaalmethode en rond de bestelling verder af
Het verzenden van je NAW-gegevens en de betaling verlopen via een beveiligde SSL verbinding, zodat je gegevens te allen tijde beschermd zijn.
We begrijpen dat je wellicht eerst meer informatie wilt inwinnen voordat je een beslissing neemt. Neem gerust contact op met één van onze adviseurs. Zij staan klaar om al je vragen te beantwoorden en een vrijblijvende, op maat gemaakte offerte voor je te maken. Je kunt ons telefonisch bereiken via +31 486 452 626, e-mail info@barryemons.nl of door het invullen van het contactformulier op onze website.
Veel van onze (kleinere) artikelen zijn bij ons standaard op voorraad. Als je betaling is goedgekeurd en je hebt je bestelling op werkdagen voor 12.00 uur gedaan, versturen wij je bestelling (op werkdagen) nog dezelfde dag. De voorraadindicatie met levertijd staat bij het artikel vermeld. Bestaat je bestelling uit meerdere artikelen, dan geldt als levertijd de levertijd van het artikel met de langste levertijdindicatie. Wij van Barry Emons zullen je bestelling met de grootst mogelijke zorg verwerken. Mochten er voor, tijdens of na het bestelproces vragen zijn, mail of bel ons gerust. We helpen je graag.
Uitzonderingen op het Herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op:
- Producten die op maat of specifiek op kleur zijn gemaakt, zoals meubels, snoezelkarren of bedden. Bestellingen die op maat gemaakte artikelen bevatten (bijvoorbeeld kleur- of printkeuze) kunnen niet worden geannuleerd en er is geen herroepingsrecht op deze artikelen. Bestellingen van dit type artikelen hebben een betalingsverplichting. Bij annulering of herroeping tussentijds zullen de kosten van de volledige verkoopprijs in rekening worden gebracht.
- Producten die om hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden, zoals kauwtools.
- Gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd’s en cd’s.
Terugbetaling bij Herroeping
Indien de overeenkomst wordt herroepen, ontvang je alle betalingen inclusief verzendkosten van ons terug. De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is uitgevoerd. De retourkosten zijn volledig voor rekening van de klant.
Barry Emons biedt op de website de volgende betaalmogelijkheden: iDEAL, betalen met VISA, Mastercard, SOFORTbanking (Duitsland) en Mister Cash/Bancontact (voor België). Het invoeren van gegevens en de betaling verloopt in onze webshop via een beveiligde SSL verbinding.
iDEAL
Met iDEAL kun je direct bij het plaatsen van je bestelling betalen. Zodra je betaald heeft, krijg je meteen een bevestiging van je betaling en worden de bestelde artikelen verstuurd (volgens de genoemde levertijd bij het artikel). Als je gebruik maakt van internetbankieren bij de Rabobank, ABN AMRO, ING, SNS Bank, Regio Bank, ASN Bank, Van Lanschot Bankiers, Knab, Friesland Bank en Triodos Bank, kun je via iDEAL betalen. Betalen met iDEAL werkt als volgt: Je plaatst het (de) gewenste artikel(en) in de winkelwagen en klikt vervolgens op afrekenen. Bij de betaalmethode kun je iDEAL selecteren en je bank. Als je deze gegevens hebt ingevuld, ga je verder en klik je op bestelling bevestigen. Je wordt dan doorgeleid naar jouw eigen internetbankieren omgeving. Op deze pagina kun je de resterende gegevens invullen en de betaling voltooien. Je wordt vervolgens teruggeleid naar de bevestigingspagina op barryemons.nl en je krijgt vervolgens een e-mail met de gegevens van je bestelling.
Alle iDEAL betalingen worden voor ons verwerkt door Pay.nl die de betaling in een beveiligde omgeving afhandelt.
Betalen met Creditcard
Je kunt betalen met Master Card en Visa Card. Alle creditcard betalingen worden voor ons verwerkt door Pay.nl die de betaling in een beveiligde omgeving afhandelt.
SOFORTbanking
Met SOFORTbanking betaal je via de eigen bankomgeving. De stappen die je doorloopt, zijn vergelijkbaar met de fases van een iDEAL betaling. De betaling wordt direct via jouw bank verwerkt.
MisterCash/Bancontact
Met MisterCash/Bancontact kun je als Belgische klant direct bij het plaatsen van de bestelling betalen. Zodra je betaald hebt, krijg je meteen een bevestiging van de betaling en worden de artikelen verstuurd (volgens de genoemde levertijd bij het artikel). Betalen met MisterCash/Bancontact werkt als volgt: Je plaatst het (de) gewenste artikel(en) in de winkelwagen en klikt vervolgens op afrekenen. Bij de betaalmethode kun je Mistercash/Bancontact selecteren. Nadat je op bevestigen hebt geklikt word je doorgeleid naar de MisterCash/Bancontact omgeving. Op deze pagina kun je de resterende gegevens invullen en de betaling voltooien. Je wordt vervolgens teruggeleid naar de bevestigingspagina op barryemons.nl en je krijgt vervolgens een e-mail met de gegevens van de bestelling.
Alle Mistercash/Bancontact betalingen worden voor ons verwerkt door Pay.nl die de betaling in een beveiligde omgeving afhandelt.
Op rekening
Alleen instellingen kunnen bij ons op rekening kopen. Deze betaalmethode wordt vrijgegeven na controle. Ben je een instelling en wil je graag op rekening kopen? Neem contact met ons op via webbestellingen@barryemons.nl.
KvK: 16089368
BTW: NL8065.16.203.B01
Rabobank: 343588897
IBAN-code: NL70RABO0343588897
BIC-code: RABONL2U
Indien de verzending door PostNL plaatsvindt, dan wordt het pakketje (mits de artikelen op voorraad zijn) binnen enkele werkdagen aan PostNL overgedragen. Ook op zaterdagen worden onze artikelen door PostNL bij je bezorgd.
Wanneer je je bestelling hebt afgerond in de webshop, ontvang je een e-mail ter bevestiging van de bestelling. Wij zorgen er vervolgens voor dat je bestelling met zorg wordt verpakt en op die manier veilig vervoerd kan worden.
Let op: in Nederland en grote delen van België wordt post bezorgd op zaterdag. Vooral in bepaalde delen van België wijkt dit af. Ontvang je normaal gezien nooit post op zaterdag? Dan zal dat helaas ook gelden voor je pakketje van Barry Emons. Let ook op het volgende: bestel je in het weekend? Dan heb je je bestelling op dinsdag in huis (mits op voorraad en verzendmethode PostNL.)
Barry Emons kent verschillende verzendtarieven afhankelijk van de grootte en zwaarte van het artikel en de hoeveelheid die besteld wordt. Verzendkosten pakketten vanaf € 4,45 (€ 5,39 incl. BTW) en pallets vanaf € 90,10 (€ 109,- incl. BTW).
Eigen levering en montage alsmede montage en transport (water) bedden wordt door onze eigen adviseurs/monteurs uitgevoerd. Artikelen waaraan dit verzendtarief gekoppeld is betreft artikelen die deskundige plaatsing en installatie vereisen. Daarom doen we dit liever zelf met onze eigen daarvoor opgeleide mensen. Andere artikelen behoeven geen installatie of u kunt dit makkelijk zelf doen, deze worden voor 95% door PostNL geleverd. Het is ook mogelijk dat wij bij grotere artikelen ervoor kiezen deze te laten bezorgen door Kusters Transport Services. Dit betreffen bijvoorbeeld meubels en fietsen.
Wat vervelend dat je pakket nog niet is bezorgd. Controleer in de bevestiging van je bestelling of je het juiste afleveradres hebt gekozen. Is dat het geval?
- Heb je een PostNL track & trace (ontvang je op de dag van verzending) via de mail ontvangen?
Dan kan je online checken waar het pakket zich in het bezorgproces bevindt. Check ook je spambox. - Heb je geen PostNL track & trace ontvangen?
Dan is het pakket waarschijnlijk nog niet verstuurd. - Neem in alle andere gevallen contact met ons op en zorg dat je het ordernummer bij de hand hebt.
Barry Emons biedt installatie- en montageservice voor diverse artikelen, waaronder waterligelementen, bubbelunits, geluidsmodules, blacklight aquaria, LED-verlichting, dieptetunnels en de toverbol. Sommige producten uit ons assortiment zijn alleen leverbaar met installatie. De prijzen in de catalogus en op de website zijn exclusief leverings- en plaatsingskosten. Vraag een vrijblijvende offerte aan voor een totaaloverzicht.
Wat vervelend dat het ontvangen product beschadigd of niet compleet is. Dat willen we graag voor je oplossen. Beschadigingen moeten binnen 48 uur na ontvangst van de artikelen worden gemeld, anders kunnen wij de melding niet meer in behandeling nemen. Geef duidelijk aan wat er beschadigd is en of er gebreken waren aan de doos.
Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet op tijd ophaal bij het pakketpunt?
Als een bestelling is bezorgd bij een pakketpunt maar niet op tijd wordt afgehaald, gaat deze automatisch retour naar Barry Emons. De kosten voor het opnieuw versturen zijn voor de klant. Neem contact met ons op om een nieuwe verzending af te stemmen en de bijbehorende verzendkosten te voldoen.
Bedankt voor je bestelling bij Barry Emons. Wij verwerken iedere bestelling met zorg. Ben je om wat voor reden dan ook toch niet tevreden? Ruilen en retourneren is mogelijk binnen een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van de bestelling; bekijk in onderstaand stappenplan wat voor jouw situatie van toepassing is.
Let op: producten waarvoor je een kleurkeuze hebt gemaakt, worden speciaal voor jou op kleur besteld. Het retourneren van deze artikelen is niet mogelijk, tenzij het product kapot, beschadigd of onjuist is ontvangen.

Voor een goede afhandeling is het belangrijk dat de retourzending correct wordt verpakt. Onvoldoende verpakte retourpakketten worden niet in behandeling genomen. Verpak het product daarom altijd in de originele verpakking (onbeplakt en onbeschreven) en plaats het vervolgens, samen met het retourformulier, in een nette en stevige verzenddoos.
Stuur het pakket voldoende gefrankeerd via PostNL standaardverzending naar:
Barry Emons
Antwoordnummer 2000
5410 ZX Zeeland (Nederland)
Artikel ongewenst en onbeschadigd:
- Het artikel wordt vergoed als deze binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst geretourneerd wordt.
- Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette oververpakking.
- Het retourpakket wordt enkel in behandeling genomen (en dus vergoed) als deze ongebruikt is en in de originele verpakking wordt geretourneerd samen met een volledig ingevuld retourformulier.
- Als je je bestelling in zijn geheel terugstuurt onder bovenstaande voorwaarden, dan wordt het aankoopbedrag inclusief de heen-verzendkosten teruggestort op je rekening. Of er wordt, in overleg, een alternatief product naar je toegestuurd.
- Retourzendingen zijn voor eigen risico. Voor de verzendkosten om het artikel retour te sturen ben je als klant ook zelf verantwoordelijk.
- Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
- Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee je de aankoop heeft voldaan, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.
Artikel defect / beschadigd of verkeerde artikel geleverd:
- Je dient een defect/ beschadigd of verkeerd geleverd artikel altijd vooraf, telefonisch of per mail service@barryemons.nl aan te melden met uitleg en foto’s.
- Wanneer je ervoor kiest om een vervangend artikel te ontvangen, krijg je van ons per e-mail aanvullende retourinformatie toegestuurd. In zo’n geval zijn de portokosten voor de retourzending niet voor eigen rekening.
- Je stuurt ons dan eerst het defecte/verkeerd geleverde artikel toe met het verzendlabel en een volledig ingevuld retourformulier, waarna we bij ontvangst hiervan het vervangende artikel weer naar je terugsturen.
- Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette oververpakking.
- Wanneer je kiest voor vergoeding van het aankoopbedrag van het defecte/foute artikel (in plaats van een vervangend artikel toegestuurd te krijgen), zijn de kosten om het artikel te retourneren voor eigen rekening. Er is dan ook geen sprake van een serviceoplossing maar van een annulering.
- Wij zullen natuurlijk te allen tijde ons uiterste best doen om dit soort onvolkomenheden te voorkomen.
- Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
- Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee u de aankoop heeft voldaan, tenzij u instemt met een andere betaalmethode.
In plaats van het door ons geleverde retourformulier kun je eventueel ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping.
Voor het retourneren van artikelen kun je ons retourformulier gebruiken. Vul het formulier volledig in en voeg het toe aan je retourzending. Dit helpt ons om je retour snel en efficiënt te verwerken. Heb je vragen over het formulier? Neem gerust contact met ons op.
Ik kan het retourformulier niet printen, wat kan ik doen?
Wil je een product retour sturen, maar heb je geen printer tot je beschikking? Geen probleem. Ook zonder printer kun je uiteraard je product(en) retour sturen.
- Schrijf je naam, ordernummer, naam van het artikel, reden van retour en je e-mailadres op een vel papier.
- Stop het papier in de doos bij het product dat je wilt retourneren.
- Volg de verdere instructies van het retourproces.
Wanneer we het product volgens de retourvoorwaarden, in goede orde hebben ontvangen, zullen we het bedrag van het product aan je terugbetalen. De terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee de aankoop is voldaan, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.
Wij van Barry Emons staan 100% achter onze producten. Ons assortiment is opgebouwd uit honderden producten, waaronder ook door onszelf ontwikkelde en gefabriceerde producten. Maar één ding hebben ze gemeen: het belangrijkste selectiecriterium is een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Ondanks de strenge selectie op kwaliteit is het onvermijdelijk dat er defecten of klachten ontstaan. Daar zijn we ons zeker van bewust. Vandaar dat wij je dan ook (tenzij anders vermeld) volledige garantie bieden op je aankoop. Op onze producten verlenen wij 1 jaar volledige garantie na factuurdatum (voor uitsluitingen zie hieronder).
Maar ook daarbuiten zal ons team alles op alles voor je zetten om de ontstane defecten volledig naar tevredenheid op te lossen. Vanzelfsprekend wel binnen alle redelijkheid van de verwachte levensduur van een product.
Uitsluitingen
Garantie geldt niet voor:
- (a) slijtage, corrosie, verkleuring en veroudering ten gevolge van normaal gebruik en normale opslag
- (b) schade ten gevolge van verkeerd en/of onoordeelkundig onderhoud
- (c) schade die wordt veroorzaakt aan het product door externe oorzaken zoals brand, water, damp, vloeistof, ijs, verkeerde toepassing, vallen, verwaarlozing, verkeerd gebruik (waaronder mede begrepen het gebruik in strijd met de door ons gegeven instructies) of misbruik.
Wat te doen bij klachten? Stuur een e-mail naar info@barryemons.nl, onder vermelding van je ordernummer, waarin je de klacht duidelijk omschrijft. Voeg ook foto’s toe om de klacht te verduidelijken voor ons en eventueel de fabrikant/importeur. Je kunt de foto’s ook via WhatsApp sturen naar 0486-452626. Wij reageren doorgaans binnen 1 à 2 werkdagen met een oplossing.
Wil je een volledig overzicht van onze garantievoorwaarden. Klik dan hier.
Onze serviceafdeling staat voor je klaar als je een reparatie nodig hebt voor een Barry Emons-product. Heb je bijvoorbeeld een defect aan een waterligelement, bed, zitzak, of bubbelunit? Dan kun je rekenen op onze ervaren monteurs. Vul het serviceformulier in om het probleem snel te identificeren, zodat we het product vakkundig kunnen repareren. Raadpleeg altijd eerst de garantieperiode voor je een beroep doet op onze service.
Heb je een vraag?
Onze klantenservice helpt je graag verder.

Telefoonnummer
+31 (0)486 45 26 26

E-mail
info@barryemons.nl